Рекламна біржа Telegram: як це працюватиме і який вплив матиме на життя звичайних користувачів

Рекламна біржа Telegram: як це працюватиме і який вплив матиме на життя звичайних користувачів
Восени 2021 року Павло Дуров (засновник та власник платформи Telegram) анонсував запуск рекламної платформи у месенджері, яка матиме низку переваги у порівнянні з аналоговими інструментами конкурентів Facebook та Google, а саме:
- мінімальна вартість рекламного повідомлення — €2 за 1000 показів;
- реклама не проникне в особисті чати та групи, а застосовуватиметься лише в авторських каналах з аудиторією понад 1000 читачів;
- всі теперішні сервіси запишуться безкоштовними;
- повна конфіденційність даних. Для таргетингу будуть використовуватись виключно критерії по типу
- контенту та пабліків, а не особиста інформація юзерів;
- відсутність банерної сліпоти. Рекламні повідомлення обсягом в 160 знаків, без внутрішніх посилань та фото.
Однак в офіційному анонсі забули згадати важливу деталь. Для користування опцією власники повинні внести €2 млн, 50% яких в якості депозиту. У разі припинення угоди рекламодавець зможе повернути кошти лише за умови, якщо за попередній рік він витратив на рекламу в Telegram не менше €10 млн.
Очевидно, що для малого та середнього бізнесу це непіднімний бюджет. З чого експерти зробили висновок, що платформа орієнтована на роботу з масштабними агенціями, які будуть виступати посередниками між месенджером та рекламодавцями.
Така механіка та поріг доступу в €2 млн націлена допомогти Telegram покрити витрати на підтримку серверів та залишити його осторонь від роботи з клієнтами. Нагадаємо, що донедавна фінансування застосунку відбувалось власними коштами Павла Дурова, а його команда нараховує близько 25-30 людей.
Перша хвиля скептичного ставлення до оновлення швидко минула.
По-перше, стало відомо, що вже продано ряд заявок від великих агенцій, наприклад Magnetto.pro, яка організовує рекламні кампанії в соцмережах, та бачить в цьому потужний потенціал.
По-друге, реклама в Telegram може стати доступна і більшому колу підприємців, завдяки ще одній новій функції — донатів. Суть в тому, що підписники (інші донатори) можуть надати невелику суму від себе власнику пабліка, щоб внести необхідний депозит та спробувати можливості біржі. Наприклад, автор каналу Dnative про SMM та рекламу Олексій Ткачук, отримав по €30 від 63 тисяч підписників для тестування нового інструменту.
В цілому рекламна біржа Telegram, в якому і так існує, так звана «сіра реклама», не особливо змінить життя пересічного користувача. А от наскільки ефективною стане для бізнесу — можливо оцінити після перших результатів рекламного розміщення. Стежимо за новинами